Ilość zdjęć z sesji fotograficznej

Oferty sesji zdjęciowych często różnią się między sobą ilością obrobionych zdjęć. Z reguły można spotkać pakiety od kilku do maksymalnie 30-40 zdjęć. Uważacie, że to mało? Dla nawet doświadczonych modelek wykonanie tylu ujęć, aby finalnie uzyskać więcej niż 30 obrobionych zdjęć może być bardzo męczące. A co dopiero dla osoby początkującej!

Często jest również tak, że klienci mylą usługę sesji z reportażem fotograficznym, gdzie tych zdjęć jest znacznie więcej. Czym to się różni? Sesje są bardziej statyczne, zdjęcia są pozowane i nic nie jest tutaj dziełem przypadku. Z kolei podczas reportażu ważne są chwile, emocje, a wszystko nieustannie się zmienia, zdjęcia nie są pozowane, dlatego też ujęć wychodzi więcej. Sesja fotograficzna jest zdecydowanie trudniejsza i jeśli chcemy większą ilość zdjęć trzeba liczyć się z tym, że może dłużej potrwać.

Ilość zdjęć a czas trwania sesji

A co jeśli chcę tylko jedno lub dwa obrobione zdjęcia? Taka sesja pewnie potrwa krótko! Niestety, tak nie jest. Właściwie nie ma znaczenia, czy będzie jedno czy przykładowo pięć zdjęć. Czas potrzebny na zrealizowanie takiej sesji jest właściwie taki sam. Trzeba wykonać więcej ujęć, aby można było wybrać te najlepsze. A przecież każdy potrzebuje jeszcze się przygotować do zdjęć i rozkręcić przed obiektywem! Musimy to podkreślić, sesji nie da się zrobić na szybko. Pamiętajcie sesja to nie to samo co wizyta w zakładzie fotograficznym, gdzie wykonuje się zdjęcia do dokumentów.

Czas trwania sesji zdjęciowej a stylizacje

Kolejną kwestią, od której zależy długość trwania sesji są stylizacje. Generalnie im więcej zestawów, tym dłużej potrwają zdjęcia. A dlaczego warto zdecydować się na różne stylizacje? Im bardziej urozmaicona sesja, tym ciekawsza! Po co nam kilkanaście zdjęć w tej samej stylizacji i w podobnych pozach. Lepiej sprawdzić się w różnych odsłonach!

Nieobrobione zdjęcia?

Przeglądając różne oferty sesji zdjęciowych, można zauważyć, że niektórzy fotografowie oferują pakiety z dodatkowymi nieobrobionymi zdjęciami. Łatwy chwyt marketingowy! Dlaczego nie warto korzystać z takich ofert? Zdjęcia obrabia się w jakimś celu. Najpierw przeprowadza się selekcję i odrzuca zdjęcia, które po prostu nie wyszły (zamknięte oczy, niekorzystna mina, niedoświetlone zdjęcia, niewykadrowane tło), a potem najlepsze ujęcia poprawia się w programie graficznym. Nieobrobione zdjęcia są dużo gorszej jakości, a przez to my nie prezentujemy się na nich najlepiej.